My Cote D'Azur Diary: Grădinile Exotice din Eze(6)

 În cea mai recentă postare despre călătoria pe Coasta de Azur vă povesteam despre cât de mult mi-a plăcut în Cap Ferrat.
Cealaltă jumătate din această zi am petrecut-o în Eze, am ajuns din Nisa în Eze utilizând aceeaşi Ligne D'Azur pentru numai 1 euro şi 40 de minute.
Localitatea are numai 9.47 km pătraţi, o populaţie de aproape 3000 de locuitori şi se află la aproximativ 700 de metrii de nivelul mării.
Am ales să includem Eze în itinerariul nostru deoarece este un loc foarte diferit de tot ceea ce vizitasem anterior şi avem să vizităm după aceea.
Alături de Grasse este o localitate situată la înălţime şi găzduieşte muzeul unei fabrici de parfum celebre în zonă.
Aici a fost şi prima noastră oprire-Muzeul  Parfumerie Galimard. Cred că am petrecut mai bine de o oră şi jumătate , am avut un ghid foarte entuziast, care ne-a prezentat în mare etapele obţinerii unui parfum: de la culegerea florilor, extragerea esenţelor, distilare,etc.
Dar adevărata aventură începe în magazinul Parfumeriei Galimard, de unde în special turiştii îşi pot achiziţiona suveniruri, pe care , spun ei, le găseşti doar în două locuri: Grasse şi Eze.

Când ne-am procurat biletele pentru Villa Ephrussi în acea dimineaţă am avut ca şi opţiune un bilet mixt care includea şi Grădinile suspendate din Eze.
Grădinile se află la o altitudine diferită de restul oraşului, se trece prin vechiul Eze, un oraş medieval minunat, cu străzi înguste, clădiri vechi, turişti şi un aer curat.
Grădinile au fost construite după al Doilea Război mondial , pe ruinele unui castel , la 400 de metrii de nivelul mării şi oferă o panoramă impresionantă asupra regiunii.
Este un loc cunoscut pentru diversitatea de  specii de cactus din regiunile : Mediterană, Africa şi America.
O dată ajuns aici turistul este cuprins de o linişte deplină , de un sentiment de libertate, soarele îţi este aproape, marea e minuntată , iar vegetaţia luxuriantă. 


Aici veţi regăsi sclupturile Les Deesses de Terre ale lui Jean Philipe Richard, fiecare dintre acestea având o altă înfăţişare şi un nume: Margot, Isabeau, Anais, Rose, Melissarde, Chloe, Charlotte, Marina...
Sculpturile sale reprezintă un ideal feminin cu trăsături regulate, armonioase, sunt cele care veghează plantele din grădină şi pe turişti, au parte mereu de cea mai frumoasă panoramă.
Tot aici veţi găsi un spaţiul de contemplare, cu sezlonguri de lemn, un platou mic, unul din cele mai minunate locuri pe care le-am găsit în această călătorie. Este un loc în care eşti singur cu gândurile tale, soarele şi marea.....




Ne-a fost greu să ne desprindem de acest loc minunat şi unic, încât am uitat că ora de închidere era la 6, dar din fericire mai erau turişti, iar paznicul a aşteptat să coborâm toţi înainte de a închide.
Mi-ar fi plăcut să petrec mai mult timp în Eze, este un loc liniştit, cu un centru vechi foarte pitoresc, după o vizită aici veţi avea o altă impresie asupra opţiunilor pe care Coasta de Azur vi le poate oferi.


Comments

Prin partile astea imi doresc si eu sa ajung asa ca citesc cu drag jurnalul tau de calatorie
Unknown said…
Craciun fericit, sanatate si numai bucurii! La multi ani!

Popular Posts