Interviu:"Echilibrul nu este foarte greu de atins, dar este categoric imposibil de păstrat."


De ceva vreme mă gândesc la o nouă rublică pe blog, o rubrică care să inspire, să trezească imaginiaţia, să creeze un schimb, o altă piesă din acest puzzle.
Pe Bia o cunosc prin intermediul blogului ei pe care îl citesc cu plăcere şi m-am gândit să o invit într-o cafenea virtuală în faţa unui ceai sau a unei ceşti de cafea, să vorbim despre cărţi, muzică, călătorii, diverse….

Q1:Spune-ne cateva lucruri despre tine.

 Sunt o romantică incurabilă, boemă până la moarte, visătoare mai mult decât ar fi cazul, îndrăgostită iremediabil de lectură şi călătorii prin lume. Sunt sociabilă și trebuie să fie cineva foarte ursuz ca să nu mă pot înțelege cu o persoană. Îmi place să fac lumea să râdă sau măcar să obțin un zâmbet de la cei pe care îi întâlnesc. Cred în relații interumane frumoase, în suflete pereche și iubiri metafizice şi mai cred că faptele bune ți se întorc înzecit, dar numai atunci când le faci fără să aștepți să ți se întoarcă. Și o să cred mereu în prieteni, oamenii înainte de a-ți fi părinți, copii, frați, iubiți, soți, amanți etc trebuie să-ți fie prieteni, altfel nu îți sunt de fapt nimic.
A! Și mai cred în noroc, chiar dacă NU mă bazez pe el... :)

Q2:Trăim într-o lume dinamică ,care uneori devine stresantă. Este echilibrul dificil de atins ? Care sunt micile detalii care te ajută să-ţi redobândesti echilibrul?

Sunt balanță, cred sau nu cred în treaba asta, dar știu sigur că pentru mine nu există echilibru perfect. Asta, desigur, nu mă împiedică să mă aflu mereu în căutarea lui. Ceva cântărește mai greu ori mai ușor în viețile noastre, iar noi ne chinuim să avem pacea interioară pe care numai armonia deplină ne-o poate aduce. Echilibrul nu este foarte greu de atins, dar este categoric imposibil de păstrat.
Ce mă ajută pe mine să-mi dobândesc echilibrul sau cel puțin să mă apropii de el? De la un ceai relaxant seara înainte de culcare, până la un cappuccino cu multă spumă într-o dimineață friguroasă, la o carte pe care nu-mi vine să o las din mână, până la o discuție captivantă cu un om pe care l-aș asculta zile întregi vorbind.... dar cel mai mult în regăsirea armoniei mă ajută statul de vorbă cu mine însumi, când nu e nimeni prin preajmă, mă judec, mă cert, iar la final mă alin și merg mai departe. Nu există rețetă, nu există șablon, doar mintea cât de cât limpede într-o lume nebună. 

Q3:Practici vreun sport sau ţi-ar fi plăcut să practici unul încă din copilărie?

Din păcate nu practic niciun sport, dar mi-ar fi plăcut să fac tenis sau măcar badminton. Badminton am jucat veri întregi, din plăcere și total dezorganizat. Pe la 15 ani am luat lecții de karate, dar nu se potriveau deloc cu personalitatea mea, totuși nu a fost rău. Pentru mine mersul la sală și tras de fiare nu e un sport, e un mijloc de întreținere și mișcare, dar nicidecum practicarea unui sport. 

Q4:Spune-mi 3 idei după care te ghidezi şi la care nu renunti.

O să-ți răspund cu niște cuvinte care nu-mi aparțin, dar în care cred: „Sunt 3 cuvinte în care pot rezuma tot ce știu despre viața: MERGE MAI DEPARTE!“
La asta nu renunț pentru că altfel nimic nu ar mai avea sens. Atât!

Q5:Cum iţi alegi destinaţiile de vacanţă ? Documentare temeinică sau inspiraţie de moment?

Bilete ieftine de avion și vise puse în practică. După ce aleg destinația ghidată de aceste principii încep să mă documentez. Dar în general știu cam ce vreau să vizitez și caut să ajung acolo. Îmi place să-mi organizez singură vacanțele, nu mă arunc cu capul înainte, dar mă mai las și surprinsă de evenimente.

Q6:Spune-ne despre locurile în care ai călătorit până acum. Care este destinaţia preferată, locul în care şi-ar plăcea să trăieşti?

Am călătorit numai în Europa până acum, mi-au plăcut Parisul, Viena, Budapesta,  sudul Franței (Montpellier și regiunea Longuedoc-Roussillon), mi-au plăcut insulele grecești, îmi place și România noastră, dar... Fără să stau pe gânduri m-aș muta în... Italia, cu precădere în Toscana ;) Acolo mi-a rămas sufletul și cele mai bune gânduri îmi merg zilnic acolo. Chiar cred că piese dintr-un puzzle numit Bianca se află pe dealurile domoale din Toscana și dacă nu merg să le recuperez, puzzle-ul nu va fi niciodată gata. 

Q7:Care sunt locurile în care îţi doreşti să ajungi în următorii 3 ani?

Vreau să mă mai întorc în Italia: Napoli&Coasta Amalfi, Milano&Lacurille din Lombardia, Mantua& Lago di Garda etc
În Franța neaparat aș vrea să ajung în Provence și pe Coasta de Azur.
Croația este pe lista mea, TOATĂ, destinație de vară așa...
Ar fi câteva capitale pe care nu le-am văzut și simt ce trebuie: Praga, Londra, Atena și Lisabona și deși nu-i capitală pe bune, doar a Cataluniei: Barcelooooona!

Q8:Îmi doresc să ajung în Paris anul viitor. Recomandă-ne 5 locuri care ţi-au plăcut foarte mult şi pe care ar trebui să nu le ratăm.

Wow, Parisul e frumos așa, pe de-a-ntregul. Dar o să-ți recomand 5 locuri pe care TREBUIE să le vezi (nu voi include Turnul, Arcul, Notre Dame sau Louvre-ul, pe acestea oricum le vei vedea);
1. Montmartre - trebuie să rezervi măcar o zi acestui cartier boem, cel mai boem loc al Parisului, eu sunt înnebunită după cartierul general al artiștilor. Nu uita că sus în Montmartre veghează asupra Parisului splendida Sacre Coeur.
2. Turnul Montparnasse - de aici obții cea mai frumoasă panoramă a Parisului care înclude și Turnul Eiffel.
3. Cafenelele și bistrourile din cartierul Latin - aici poți lua pulsul vieții studențești pariziene, dar și cele mai bune și copioase mese care nu te lasă falit.
4. Jardin du Luxembourg - superba oază de liniște și relaxare din mijlocul Parisului
5. Sena - o croazieră pe Sena este un must, mai ales la apus.

Q9:Povesteşte-ne despre oamenii pe care i-ai întâlnit în călătoriile tale.

Dacă am învățat ceva temeinic în călătorii, aceea cred că e toleranța. Nu am plecat și cu atât mai puțin m-am întors cu idei preconcepute despre oameni. Am întâlnit oameni frumoși, mai ales în Italia și Grecia, dar eu și despre veșnicii criticați ai popoarelor, francezii, am o părere bună. 
Și mai zic așa: dacă zâmbești ți se va zâmbi înapoi, dacă ai o atitudine bună față de orice străin și el va avea o atitudine bună față de tine indiferent ce fel de om e. Orice loc e cu și despre oameni, de aceea trebuie să-i privești cu încredere, nu cu suspiciune.

Q10:Ai o personalitate feminină pe care o admiri( scriitoare, etc)?

Sincer nu prea, nu pot zice că mă atașez de un scriitor anume, îmi place Marquez mult, dar dintre doamne nu aș putea să zic una pe care să o ador.

Q11:Ca şi literatură de travel ce titluri ne recomanzi?

Roxana Valea - Prin praf și vise
Veronica Drăgoi - Camino
Sega - Namaste
Victor Torynopol - Franța în patru anotimpuri
Azar Nafizi - Citind Lolita în Teheran
Khaled Hosseini - Vănătorii de zmeie și Splendida cetate a celor o mie de sori
Isabel Allende - Țara mea inventată
Farah Pahlavi - Memoriile ultimei Regine a Iranului



Q12: Care sunt cărţile la care nu ai renunţa niciodată din biblioteca ta?

Nu aș renunța la clasici, dar am și un top de cărți preferate la care nu aș vrea să renunț nici în ruptul capului; de exemplu biografiile și autobiografiile mereu vor avea un loc special la mine în bibliotecă și la mine în suflet. 
A! și nici la Marquez, Dumnezeule!

Q13:Care sunt piesele muzicale pe care le iei cu tine în călătoriile tale?

Am pe un MP3 niște melodii pe care de câțiva ani buni tot pe ele le iau cu mine peste tot. Îmi place să-i ascult fără să mă plicitisesc pe Eros Ramazzotii, Joe Dassin, Scorpions, Roxette, Iris, Direcția 5, Celine, REM, Bruce Springsteen, Ozzy etc

Q14:Care sunt 5 lucruri pe care încă nu le-ai realizat încă dar îţi doreşti?

1. Să fac un copil sau doi :)
2. Să scriu o carte
3. Să trăiesc pentru un an sau doi (măcar) în altă țară
4. Să merg la o festivitate de deschidere a Jocurilor Olimpice
5. Să ajung la un concert Celine Dion și/sau Eros Ramazzotti

Mulțumesc mult, Ana pentru acest interviu și pentru că mi-ai dat posibilitatea să fac parte din acest proiect al blogului tău.

Şi eu îi mulţumesc Biancăi pentru răspunsurile sale sincere, pentru că a fost de acord să fie prima invitată care să deschidă această rubrică pe blog, care sper eu să vă placă! Enjoy!:)














Comments

Bianca said…
Ana, mulțumesc de invitație în căsuța ta virtuală, mă bucur că ți-au plăcut răspunsurile mele :*

Popular Posts