Midnight in Paris(2011)






Sunt aproape 3 luni în care nu am mai fost la cinema să văd un film pentru că oferta de vara aceasta nu a fost tocmai pe gustul meu.


Însă toamna se anunţă destul de generoasă, iar în week-end am fost la Cinema City să văd Midnight in Paris, un film foarte frumos regizat de Woody Allen.


Filmul m-a atras după ce am văzut trailer-ul, dar a contat şi faptul că acţiunea se petrece în Paris, iar printre protagonişti îi regăsim pe :Owen Wilson şi Marion Cotillard(love them both).


Am fost puţin uimită să constat că este într-adevăr un film smart, plin de fantezie, de locuri superbe şi pitoreşti, deci măcar pentru atât merită să nu-l rataţi.


Povestea e destul de simplă, Gil(Owen Wilson) este un scriitor american care ajunge la Paris împreună cu iubita sa Inez(Rachel McAdams) şi care iubeşte perioada anilor 1920.


Tot aici cei doi se întâlnesc cu alt cuplu pe care îl cunoşteau,Paul-fost prieten al lui Inez, un individ foarte sigur de cunoaştiinţele sale, expert în orice(vinuri, pictură, sculptură,etc). Gil nu este foarte impresionat de acest cuplu, motiv pentru care decide să descopere de unul singur Parisul.


De aici începe aventura, misterul şi elementul de fantezie, deoarece Gil pătrunde în lumea anilor 1920 din Paris, se duce la petreceri, restaurante şi cafenele care nu mai existau în prezent, mai mult îi întâlneşte pe :Dali,Gertrude Stein,Picasso,Hemingway şi soţii Fitzgerald.


De asemenea în cadrul acestor plimbări nocturne prin Paris şi însoţit de aceste personaje, Gil o întâlneşte pe Adriana(Marion Cotillard), de care se îndrăgosteşte şi care era prietena lui Picasso şi venise la Paris să studieze moda haute-couture sub îndrumarea lui Coco Chanel.


Gil începe să scrie ziua cu mai mult elan şi inspiraţie, iar serile şi le petrece în Parisul anilor 1920, o perioadă fascinantă, plină de mister, de eleganţă şi de cultură.


Desigur că relaţia dintre Gil şi Inez nu rezistă, aceasta revine în America, iar Gil să hotărăşte să trăiască în Franţa, însă nu alături de Adriana, ci alături de Gabrielle, o tânără franţuzoiacă pe care a întâlnit-o într-un bazar.


Filmul este o comedie romantică, plină de umor, iar Owen Wilson este un actor foarte talentat în acest sens. În film o regăsim şi pe Carla Bruni, în rolul de ghid turistic, iar mie mi-a plăcut prezenţa ei în acest film.


Locaţia este importantă în acest film, vedem Versailles, Luvru,Arcul de Triumf, parcuri importante din Paris, fântâni şi multe străduţe, care mi-au reamintit cât de mult se aseamănă Bucureştiul cu capitala franceză.


Este un film pe care cu siguranţă îl voi revedea, care m-a încântat prin poveste şi imagine, care mi-a amintit de străduţele care-mi plac atât de mult din Bucureşti şi de asemenea mi-a întărit convingerea că trebuie să ajung curând în Paris.






Comments

Chiulica said…
L-am vazut si eu duminica. E grozav filmul! Iti face pofta de Paris :)
ANA MARIN said…
@Chiulica:Da mare pofta de Paris:)
Anonymous said…
M-ai convins Ana, il trec si eu pe lista. Nu stiu de ce am tot evitat sa vad filmul asta, aveam impresia ca e doar o comedie romantica banala. Abia astept sa-l vad, mai ales ca eu sunt atrasa de tot ceea ce tine de anii aceia! ;)

Popular Posts